A Direktor ingatlankezelő rendszer bevezetésével elérhető az ügyviteli folyamatok teljes automatizálása, így eltűnnek az időrabló feladatok.
Direktor Ingatlankezelő Sztori #1
Interjú Várnai Máriusszal, a Diófa Ingatlankezelő ügyvezetőjével
Direktor Ingatlankezelő Sztori #2
Interjú Soós Ádámmal, a Mammut Management Kft. pénzügyi vezetőjével
Minden partnerünk adatát – legyen az cég vagy magánszemély, vevő vagy beszállító, ügyfél vagy egyéb – a Partnerek modulban tarthatjuk nyilván.
Egy partnerhez több alkalmazottat is rögzíthetünk az elérhetőségükkel együtt, így a többi modulban konkrét kapcsolattartó személyt adhatunk meg az ügyintézésekhez.
A partnerek kategorizálásával, többszempontú csoportosításával felgyorsíthatjuk és áttekinthetőbbé tehetjük a mindennapi működést.
Tetszőleges számú telephelyet, bankszámla adatot rögzíthetünk a partnereinkhez.
Egyedi kedvezményeket adhatunk meg a partnereinknél általánosan, termékcsoportokra, vagy akár konkrét cikkekre vonatkozólag is.
Tetszőleges méretű boríték nyomtatásával felgyorsíthatjuk a postázási folyamatot is.
A Vevői számlák modulban a kimenő számlák jogszabályoknak megfelelő kezelésére van lehetőségünk.
Egy számlát rögzíthetünk kézzel is a rendszerbe, de az automatikus folyamatok (pl. gyártási folyamat, raktárból való értékesítés, szállítólevél lezárása, időszakos elszámolású számla… stb.) is előállíthatják a számlákat, értékes emberi időt spórolva. Ha kézzel rögzítjük a számlát, akkor is lehetőségünk van a már meglévő cikk- és szolgáltatás adatokat segítségül hívni.
A deviza számlák esetében lehetőségünk van lekérni az MNB középárfolyamot, vagy attól eltérő – például a saját bankunk által megszabott – árfolyamot is használni.
A számla folyamata teljesen végigvezethető a rendszerben a kiegyenlítésig. A hibásan kiállított számlák helyesbíthetők, illetve sztornózhatók. A program képes díjbekérő (proforma) és előleg számlákat is kezelni.
A modulból nemcsak a számla képe nyomtatható ki, vagy menthető el .pdf formátumban a papírmennyiség csökkentése és az ügyintézés gyorsítása végett, hanem akár felszólító levelet, egyenlegközlőt is küldhetünk az ügyfelünknek – akár csoportosan is kötegelve. A tartozásokról összesítés, vagy korosított listázás is lekérhető. A szállítói számlákkal történő összevetés után egymással kompenzálhatók, így csökkentve az adminisztrálási terheket.
A fordított adózású és egyéb, összetettebb bizonylatokat, a környezetvédelmi termékdíjat tartalmazó cikkeket is átláthatóan kezeli a modul.
A Szállítói számlák modulban rögzíthetők a beérkezett számlák, így tervezhetővé válnak a kiadások, átláthatóvá válik a cég anyagi helyzete.
A számlát költséghelyhez, vagy egyéb modulban rögzített adathoz kapcsolhatjuk (megrendelések, projektek, stb..), ami a cégünk profiljához illik – így tetszőlegesen csoportosíthatjuk a számláinkat, elősegítve a cégre szabott lekérdezési lehetőségeket.
Az eredeti dokumentum képe tetszőleges formátumban csatolható, így évekkel később is gyorsan megtalálható bármelyik bizonylat a rendszerben.
A vevői számlákhoz hasonlóan itt is lehetőség van az előleg számlák kezelésére, a két modulban szereplő számlák összevezetésével egymással kompenzálhatók, így csökkentve az adminisztrálási terheket.
A modulban egyedi számlaigazolási folyamat is kialakítható, melynek állapotáról a programon belül és e-mailben is értesítést kaphatnak az érintettek. A folyamat gyorsan és átláthatóan, papírmentesen végigvezethető a programban.
A cég banki tranzakcióinak adatai egyszerűen betölthetjük a bank felületén keresztül kapott fájl segítségével. Ezután a program automatikusan összeveti az utaláscsomagokat a vevői és szállítói számlákkal, elvégzi a kiegyenlítést – így nem kell manuálisan rögzíteni ezeket az ügyintézőnek – valamint ha a cég használja a Főkönyvi modult, akkor ott is könyveli a jóváírásokat.
A különböző bankok eltérő adatállományát gond nélkül kezeli a program.
A modulban lehetőség van a szállítói számlák és egyéb kiadások alapján olyan fájlt generálni, amit a cégünk banki felületén keresztül beolvasva egy előre megadott utalási dátummal tervezünk kifizetni.
Az utalások összeállítása során így csökken az emberi hiba kockázata, a folyamat gyorsabbá válik, a tervezett kifizetések folyamata végig követhető.
Több eltérő bank(számla) kezelése is gond nélkül zajlik az automatikus összesítéseknek köszönhetően.
A Főkönyvi könyveléseknél gyorsan összegyűjthetjük a pénzügyi modulokban rögzített bizonylatoknál kontírozott információkat, ezáltal teljes képet adva a cég gazdasági helyzetéről.
A könyvelői munkát végző kollégák munkáját felgyorsítja és megkönnyíti az automatikus folyamatok és ellenőrzések segítségével úgy, hogy mindeközben a program gond nélkül képes kezelni az egyedi könyvelési időszakokat, a több szintű számlatükör felépítéseket… stb.
A könyvelés több eltérő kód alapján is történhet, a tételek összepontozása automatikusan és utólag is elvégezhető.
A főkönyvi kapcsolatok részletes kialakíthatóságával a könyvelés eredménye jól átlátható, az adatokat többek között vevői és szállítói analitikaként, főkönyvi kivonatként és karton nyomtatásával is áttekinthetjük.
A Házipénztár modulban a cég készpénzforgalmát kezelhetjük a jogszabályoknak megfelelően.
A rendszer tetszőleges számú pénztárt képes kezelni – a különböző valutákat a helyi szabályoknak megfelelő kerekítési szabályoknak megfelelően.
A számlák kiegyenlítése automatikusan is létrehozza a házipénztárban szereplő bizonylatokat, de szabad kézzel is rögzíthetünk egyenlegváltozást. A változásokat napi és időszakos pénztárzárási lekérdezéssel követhetjük szemmel, a felelősök pénztárhoz való rendelésével pedig a felelősségi kérdések is tisztázottak lesznek.
A Tárgyi eszközök modulban lehetőség van kezelni a hosszú lejáratú eszközöket. Az aktiválásokat, vagy az eszköz értékének a változásait (legyen az akár pozitív, akár negatív) pontosan vezethetjük és visszatekinthetjük. A számviteli- vagy adótörvény szerinti tervezett értékcsökkenések előre kalkulálhatók. A tranzakciók automatikus összeköttetésben állnak a könyveléssel.
Az Áfafeladások modulban az áfa bevallási időszakokra eső bizonylatokat gyűjthetjük össze – legyen az akár vevői számla, akár szállítói számla, akár a Házipénztár modul egyik bejegyzése – áfa típusokra lebontva (a fordított áfától kezdve az EU tagállamok áfájáig).
Az áfa analitika nyomtatás megkönnyíti a könyvelők dolgát, órákat spórolva a korábbi munkaidejükből. Az exportált fájl mindig megfelel az adóhatóság által meghatározott aktuális formátumnak. A Közösségen belüli kereskedelmi adatokat (NAV A60-as nyomtatvány), valamint az összesítő belföldi kereskedelem jelentését (NAV 65M nyomtatvány) mind az adóhatóság programjába beolvasható fájlként, mind nyomtatásként kiállíthatjuk a programból.
Az általános információk mellett (mint az alapvető személyes adatok, elérhetőségek) itt tarthatjuk nyilván a munkatársaink munkakörét – mely meghatározza a felelősségi körét -, vagy éppen a szervezeti egységét – például a dokumentáció kezelés során való betekintési lehetőségei miatt.
Itt kezelhetők a munkatársaknak kiadott eszközök, kötelező orvosi vizsgálatok, okiratok érvényessége, figyelmeztetések és kitüntetések, tanulmányi szerződések, egyéb hozzá tartozó kapcsolattartók, szabadságok, vagy akár a végzettségek, előző munkahelyek is.
Minden modulunkban lehetőség van a képernyőn látható adatokat exportálni, így a számunkra megszokott táblázatkezelő vagy statisztikai programon keresztül gyorsan tudunk saját kimutatásokat gyártani.
Azonban mind a leggyakrabban használt, mind az összetettebb, több modulon átívelő lekérdezésekre előre elkészített kimutatások vannak a rendszerben, melyekben a vezetők gyorsan áttekinthetik a számukra fontos információkat.
Az egymásba ágyazott lekérdezések esetében az összegzések tovább bonthatók a részleteikre, “lefúrhatunk” az adatokban.
A lekérdezésekhez alapértelmezetten is tartozhatnak diagramok, melyek látványosan ábrázolják az adatokat, de innen is van lehetőségünk exportálni, így a saját ízlésünknek, cégünk színpalettájának megfelelő diagramokat, görbéket… stb. gyárthatunk pillanatok alatt.