Program bevezetés előtti interjú Szlis Istvánnal, az Amper 99 Kft. műszaki igazgatójával

2023.Feb.3

Kiemelném, hogy az egyedi igényeknek megfelelve, a cégre szabva készült az új verzió. Sokat segít a döntés előkészítésben.

 

Mivel foglalkozik a cég?

Cégünk villamosipari kivitelezéssel, elosztóberendezések gyártásával és karbantartási munkákkal foglalkozunk.

A vállalat már 40 éves múltra tekint vissza, Molnár János vezetésével indult el, dunaújvárosi központtal működik. Ő már nem vesz részt aktívan a cég vezetésében. Én 2020 novemberében kezdtem el itt dolgozni, műszaki igazgatóként. Jelenleg a teljes vezetés és a koordinálás hozzám tartozik.

 

Mi jellemzi most a céget?

Átalakítottuk, felbővítettük a szervezeti struktúránkat, növeltük hatékonyságunkat, megerősítettük és bővítettük Megrendelői körünket. Ezen kívül megújítottuk gépjármű parkunkat és a céges szoftvereinket. Ezeknek a lépéseknek köszönhetően növekedett az árbevételünk és az éves eredményünk, valamint a hatékonyságunk.

 

Mi a legnagyobb kihívás ebben az üzletágban?

Egyértelműen a stabilitás megtalálása, a folyamatos pénzügyi biztonság megteremtése. Egyik évről a másikra a cég bevétele nagyot ugrott, de nyilván ezt a fejlődési ütemet nem lehet a jövőben tartani. Inkább a stabilitás, az évről évre való fokozatos növekedés a cél.

 

Milyen szektorból kerülnek ki az ügyfelek?

Mi főként az ipari szektorban tevékenykedünk. Érdemes megemlíteni, hogy több papírgyárral együttműködünk. Ezen kívül partnereink között van például cellulózgyár, etanolgyár, valamint szeszgyárnak is dolgozunk.

Természetesen vannak kisebb ügyfeleink is. Vannak olyanok, akiknek csak elosztó berendezéseket gyártunk, ilyenből nagyon sok van országszerte. Többek között ennek is köszönhetjük a növekedésünket, hiszen az iparban elég sok beruházás történt a tavalyi évben.

 

Mikor találkoztak a Direktor rendszerével?

Jelenleg a Direktor rendszerét használjuk. Ez a tulajdonos megbízásából kerül lefejlesztésre már több mint 10 évvel ezelőtt. Tehát a közös együttműködés nem újkeletű. Sőt, a cégcsoport egy másik cégében is használják ezt a szoftvert.

 

Mivel a szoftver egy régi munkakörnyezetre volt kifejlesztve, így szükség volt a frissítésére, modernizálására. A régi szoftverrel, alapjáraton funkcióját tekintve, nem volt semmi probléma, de lassú volt, nem volt kellően karbantarva, így nem volt elég hatékony.

 

Miben tud mást a jelenlegi szoftver?

Laikus szemmel az új szoftver szinte ugyanolyan, mint a régi, azonos tudást tettük bele. Különbség az, hogy egy-két funkció máshogy működik benne, a jelenlegi igények szerint. Illetve van benne egy-két újdonság is, ami a régiben nem volt benne, de az új felállásban már szükség volt rá. Tehát mindenképpen kiemelném, hogy az egyedi igényeknek megfelelve, a cégre szabva készült az új verzió.

 

Van egy nagyon hasznos funkció, ami újítás a régihez képest: ez a riport modul. Azt gondolom, hogy vezetőként ennek a beélesítésével nagyon sok információra tehetünk szert. Nem csak nagyon hasznosak ezek az adatok, hanem gyorsan, pillanatok alatt rendelkezésre is állnak. Így a vezetőség egyből tud intézkedéseket hozni az adott dologgal kapcsolatban. Tehát segít a hibák elkerülésében és ezáltal megelőzhetőek az esetleges túlköltekezések is.

 

Milyen szempontok játszottak szerepet, amikor a szoftver mellett döntöttek?

El kell mondanom, hogy nem a Direktor volt a legjobb árú szoftver a piacon. Elsődlegesen nem az ár volt a döntő szempont, hogy megtartottuk és fejlesztettük a jelenlegi programot.

Viszont sokat nyomott a latba az, hogy a kollégáknak a 90 %-a ezt használta már és jól kezelte, tudta, hogy működik. Így nem jelent gondot az átállás. Amúgy is nagyon felhasználóbarát az összes felület.

 

És ez most az élesítés után látszik is, be is igazolódik, hogy egyszerű dolgunk van: mindenki könnyen tudja használni, és könnyen megtalál rajta mindent. Ez a hétköznapokban nagyon sokat jelent.

Találtam egyébként másik szoftvert is, de attól tartottunk, hogy egy másik rendszer nem tudja ilyen jól megoldani pont azokat a funkciókat, amik nekünk kellenek. A fejlesztés egyébként zökkenőmentesen ment le, minden kérdéses területen hamar megtaláltuk a mindenki számára megfelelő megoldást.

 

Egy másik fontos szempont volt még az is, hogy ne raboljuk egymás idejét fölöslegesen.

Én nagyon nem szeretem azt, ha valakit fölöslegesen dolgoztatok, meg persze fordítva is így van, azt sem, ha engem fölöslegesen dolgoztatnak. Ezért nagyon rajta voltam, hogy ne okozzak fölösleges problémákat, és hogy ne kelljen kétszer dolgozni senkinek. Ezt az elvet próbáltuk végigvinni az egész folyamaton. Szerintem sikerült.

 

A cégnek melyik területéhez, tevékenységéhez használják leginkább a szoftvert?

Mi ezt a szoftvert projektek menedzselésére használjuk. Úgy kell elképzelni, hogy egész évben van 200-300 projektünk, ami 200-300 megrendelést jelent.

Ebben a szoftverben kezelünk minden folyamatot. Itt vezetjük a munkaórákat, költségeket, a szoftver ezeket gyűjti össze, ezután összegzi, és ad egy komplett kimutatást arra vonatkozóan, hogy az adott projekt mennyire nyereséges, vagy mennyire veszteséges. Ekkor ezekből az információkból tudjuk leszűrni a konzekvenciákat, valamint segít a további döntés előkészítésben.

 

Hol tart most a szoftverfejlesztési folyamat?

Még van néhány modul, aminek tart a fejlesztése. Ezen kívül elégedettségemet kifejezve én kértem a Feriéket, hogy adjanak nekem ajánlatot egy modul továbbfejlesztésére és egy plusz önálló fejlesztésre is. Tehát a folyamatnak még közel sincs vége.

 

Mit várnak el az új rendszer működésétől?

Elsősorban időmegtakarításra számítunk, mivel a régi szoftverünk már nagyon lassú volt. Azt várjuk, hogy például az adatrögzítéseknél és a lekérdezésekben is sokkal gyorsabbak tudunk lenni, és a munkatársak munkaidejét jócskán le fogja rövidíteni. Azt várjuk, hogy amit korábban fél óráig tartott, az most le fog rövidülni tíz percre is akár.

 

Milyen cégeknek ajánlaná ezt a szoftvert?

Elsősorban olyan cégeknek, akik, mint mi, sok projekteken dolgoznak. Ezen kívül van anyagbeszerzésük, vannak saját embereik és esetleg több tevékenységük. Különösen olyanoknak jó, akik hirtelen elkezdenek növekedni, és a folyamataikat hatékonyan akarják menedzselni. Mert a rendszerből le tudják szűrni, hogy esetleg hol tudnak javítani, fejleszteni. Vagy egyáltalán rájönnek, hogy a pénz hol folyik ki fölöslegesen a cégből.

 

Milyen a kapcsolat a Direktor csapatával?

A Direktor csapatából kiemelném azt a projektmenedzsert, aki végig vitte ezt a fejlesztés.  Zsolt egy igazán jó kapocs a két cég között. Munkájával nagyon meg vagyunk elégedve. Nagyon türelmesen, nagyon érthetően, nagyon alaposan mindent elmagyarázott. És amikor újra kérdeztük akkor is, és ha még kétszer újra kérdeztük, akkor is elmagyarázta a kollégáknak az ő nyelvükön. Úgyhogy le a kalappal előtte.

 

Nem mondom, hogy mindig mindenben egyetértettünk. Volt némi összetűzésünk, de olyan nem volt, amit ne tudtunk volna úriember módjára megoldani. Voltak kérdések, felvetések, megbeszélések, konzekvenciák. És utána minden ment tovább. Összességében én elégedett vagyok az együttműködéssel.

Témák:

Kategória: