Referenciariport Kopócsi Miklóssal, a Burger King tréning és üzemeltetési vezetőjével

2014.Dec.15

Mesélnél egy kicsit arról, hogy miként érkezett a Burger King Magyarországra?

1991. augusztus 8-án nyitott az első üzletünk az Oktogonon. Ez volt az első éttermünk. A magyarországi éttermeket a Fusion Befektetési Zrt. üzemelteti, itt dolgozom én is. A Fusion Befektetési Zrt. tulajdonosai master franchise jogot vásároltak, ami azt jelenti, hogy az ország területén csak mi nyithatunk éttermet. Jelenleg 30 éttermünk van, 22 Pesten, a többi vidéken.

Most indítottatok el egy új oktatási rendszert, mi volt az oka a változtatásnak?

2008-ban, amikor a válság hozzánk is begyűrűzött, mi is döntési helyzetbe kerültünk, mint sok-sok másik magyarországi cég. Anynyiban szerencsés helyzetben voltunk, hogy az általunk nyújtott szolgáltatásra folyamatosan, naponta többször is újratermelődik az igény. Az a döntés született nálunk, hogy próbáljuk a szolgáltatásunkat legendássá tenni! Ekkoriban alkottuk meg a legendás kiszolgálás, legendás vendégélmény szóösszetételt. Azt gondoltuk, hogy a válság
ellenére is teremtsünk olyan helyzetet, amikor érdemes hozzánk jönni enni. Úgy döntöttünk, hogy tovább képezzük az értékesítőinket annak érdekében, hogy a gyorséttermi kiszolgálást személyesebbé tudjuk tenni, ne legyen ipari jellege. Mindemellett felmerült az igény arra, hogy a meglévő feladatainkat optimalizálni tudjuk. Azt kerestük, hogy hol lehet automatizálni az oktatói rendszerünket, úgy
hogy azt tudtuk, hogy csak netről nem lehet megtanulni hamburgert sütni, hiszen nálunk a gyakorlat nagyon fontos.

Mi a leglényegesebb változás, amit a Direktor InfoLean rendszere hozott?

KMBK
Egyrészt rengeteg munkaórát tudunk megspórolni, átcsoportosítani. Azt az időt, amit azzal töltenénk, hogy több százszor elmondjuk, hogyan kell csinálni a Whopper szendvicset, most másra tudjuk fordítani, a vendégekkel való kapcsolatépítésre, visszajelzések kiértékelésére, vezetők fejlesztésére használjuk.

Mik az eddigi visszajelzések?

A vásárlói visszajelzésekben hatalmas fejlődést értünk el. A kasszáknál kijelzős
monitoron kérünk visszajelzést a vásárlóktól, hogy mennyire elégedettek a kiszolgálással, étteremmel, termékkel, és hogy ajánlanák-e másoknak az éttermet. Ez a százalék 25- 30%-kal magasabb, mint volt három évvel ezelőtt. Felhasználói oldalról nézve is sok pozitív visszajelzés érkezett!

Hogy működik a rendszer?

Amikor belép hozzánk egy új dolgozó, automatikusan felvisszük az InfoLean rendszerbe, ahol meghatározott paraméterek alapján megkapja azt a tesztcsomagot, amit meg kell írnia. Ez a távoktatás szoftver kiegészült egy weben lévő távoktatási anyaggal. Például van egy tréning videónk arról, hogy egy adott
húst hogyan kell megsütni.

Ezt megnézi a dolgozónk, majd hamar le tudjuk tesztelni a tudását is, mert egyből kitölt egy ellenőrző tesztet arról, amit látott. Azonnal láthatók az eredmények. Fontos, hogy ez a teszt inkább oktat, mint számon kér. Ezt követően a dolgozó kimegy a konyhára, ahol a menedzser megmutatja neki azt a folyamatot, amit a videón látott, amit aztán a dolgozó elkezd gyakorolni. Majd 2-3 nap múlva a Direktor InfoLean rendszerében írja meg az adott személy az adott pozícióhoz
köthető tesztet. Ezt is automatikusan értékeli ki a rendszer, egyből látszanak a helyes és hibás válaszok is. Így mi is pontosan látjuk, hogy hol van még szükség gyakorlásra. Az értékelési rendszer skálázott. Ezután megy vissza a dolgozó a konyhába, ahol a menedzser ellenőrzi, hogy a tanultakat az adott ember a gyakorlatban is tudja-e hasznosítani. Minden munkaállásnak van egy pozícióértékelése, ahol feleletválasztós kérdések vannak. Vagy igen, vagy nem, itt is lesz egy százalékos eredmény. Ezután a tréning folytatódik a következő pozíción.

Évente hány embert tanítotok be?

Éves szinten a dolgozók között 80-100% a fluktuáció, és az évi kb. 800 embert
jelent. Étteremvezetői szinten ez a szám drasztikusan csökken, ott már 5% alatt van, közép és felsővezetői szinten pedig ennél is kevesebb. Sok diák, aki még soha nem dolgozott, itt tanulja meg, hogy mi az, hogy pontosság, munka, felelősségvállalás, hogyan működik az analóg óra, hogyan kell mosogatni, stb… az itt tanult munkamorál és mentalitás bárhol kamatoztatható.

Betanított munkáról van szó, a dolgozónk többsége maximum középiskolát végzett.
Nálunk csak az számít, hogy ki menynyire rátermett, és mennyire veszi komolyan
a munkát. Rengeteg dolgozónk szociálisan hátrányos helyzetű, számukra a Burger King inkább jelent családot, mint az otthoni közeg, tartoznak valahová.

Elárulsz egy Burger King titkot?

A minőségbiztosításról mesélek, amit nem sokan tudnak. Mielőtt bármilyen húspogácsát eladnánk a vendégeinknek, hosszú hónapokon keresztül tesztelik a terméket. Pontos leírása van, hogy mi legyen benne. Csak minőségi alapanyagokat használunk fel. A hús 100% marhahús. Amikor megérkezik a fagyaszott termék a tesztkonyhába, több helyre belefúrnak szondákat, melyek USB kapcsolattal össze vannak kötve egy számítógéppel. A hús bekerül a sütőbe, és miközben sül a hús, elemzik, hogy hogyan változik a belső hőmérséklete, mikor lesz kész. Ha a tesztek kiváló eredményt hoznak, csak akkor mehet a termék éttermi felhasználásra. A tesztek célja az élelmiszerbiztonság és a kiváló minőség garantálása. Ez tényleg tudomány!

Melyek a jövőbeni tervek?

Jelenleg a dolgozói szintig vagyunk kész az InfoLean rendszerben, most következik a kisvezetői szint, és az oktató kollégák, plusz a menedzseri szint oktatása is bekerül a rendszerbe. Az InfoLean sok terhet levett a vállunkról, magasan az elvárások felett segíti a munkánkat, főként ennek tudható be,
hogy a tovább bővítést tűztük ki rövidtávú célként.

Témák:

Kategória: